ПРИМЕНА ИКТ-А У ПРОБЛЕМСКОЈ НАСТАВИ КРОЗ ИНТЕРАКТИВНО УЧЕЊЕ ЈЕЗИЧКИХ ФЕНОМЕНА
Инсистирање школе на запамћивању што већег броја материјалних чињеница је лоша оријентација и неопходно је што пре се окренути рационалном, ефикасном, продуктивном учењу и самосталном раду јер је човекова моћ да развије различите способности неограничена. Данас се од школе очекује организација наставног процеса у коме ученици претежно самостално трагају за информацијама и откривају их. „Савремена школа мора младе, пре свега, учити мислити“ (Вученов, 1971). Потреба и обавезе да се одлучније крене у остваривање циљева примене и интеграција информационе технологије у васпитно-образовном раду са децом, проистиче из чињенице да су деца млађег школског узраста, већ дубоко закорачила у коришћење информационе технологије.
Дакле, лична активност ученика за време учења је услов без ког нема примењивог знања. До ефикасности и мисаоних процеса неће доћи ако се знање ученицима преноси у готовом облику. Њима треба препустити да се личним искуством и спонтаним истраживачким понашањем суоче са проблемима и хватају у коштац са тешкоћама на које наилазе. Треба их подстицати на што више идеја, на што већи број асоцијација, односа, система, сличности и разлика. Уз имплементацију ИКТ-а у проблемској настави то је оствариво.
Резултати употребе ИКТ-а у настави су трајнија, применљивија и далеко дубља знања која примењена у решавању задатака и проблема постају утврђена, употпуњена и обогаћена. Све га то у пуној мери мисаоно и емоционално ангажује, пружа му задовољство, пружа истраживачку радозналост и постаје најмоћнија мотивација за рад. Тако настава , подржана ИКТ-ом, добија на квалитету, јер развија мишљење, провоцира и активира мисаони процес. Организација, наставни поступци и компјутерски програми се тако бирају и подешавају, да максимално подстичу и одржавају мисаону активност ученика, стимулишу их на истраживање, експериментисање, налажење алтернатива у одговорима. Тако се развија флексибилно, критичко и стваралачко мишљење.
Богатом атмосфером коју обезбеђује присуство ИКТ-а у настави, размењивањем информација између наставника и ученика и ученика међусобно, стварају се услови за решавање граматичких и правописних проблема.
[Best_Wordpress_Gallery id=”31″ gal_title=”PRIMENA IKT U NASTAVI MATERNJEG JEZIKA”]
Др Амела Малићевић,
2.10.2018. год. ОШ „Јован Јовановић Змај“
Техничка реализација чланка:
Наст. информатике и рачунарства Сеад Гицић