Nastavna jedinica:Kratak pregled evolutivne raznovrsnosti kožnog sistema životinja.
GRAĐA KOŽE ČOVEKA.KOŽNI ORGANI. SLUZOKOŽA.FUNKCIJA KOŽE.
Tip časa:Obrada
Ugledni čas održala je nastavnica biologije, Gordana Belić, u sedmom razredu , 3.10.2019. u vreme trećeg časa.
Uglednom času su prisustvovali :
- Mersija Hamzagić, direktor škole
- Verica Jovanović, bibliotekar
- Mirjana Radulović, defektolog
- Alma Škrijelj, nastavnik srpskog i bosanskog jezika-asistent na uglednom času
- Nermina Hanuša, nastavnik francuskog jezika
- Ajtana Ikić, nastavnik srpskog i bosanskog jezika
- Remzo Destović, nastavnik matematike
- Nadija Alivodić, nastavnik biologije
- Enisa Rohović, nastavnik tehničkog i informatičkog obrazovanja
- Nevzeta Kršić, nastavnik geografije
- Aida Šehović, nastavnik srpskog i bosanskog jezika
- Amina Hasanović, nastavnik veronauke
Nastavnica GORDANA BELIĆ je zakazala ugledni čas i obaveštenje istakla na oglasnoj tabli u zbornici.Direktoru škole dostavila je pisanu pripremu za čas na samom početku časa.Čas je održan u učionici broj 4, u prijatnoj, opuštenoj i dinamičnoj atmosferi.Nastavnica uspešno uvodi učenike u temu, ističe ciljeve i zadatke časa.Jasno, glasno i razgovetno izlaže nastavno gradivo. Upoznaje učenike sa osnovnim elementima građe kože i sluzokože.Obrazlaže povezanost građe i uloge kože.
Nastavnica na času koristi raspoloživa nastavna sredstva(tablu , slike, modele, preparate).Za vreme časa koristi savremenu obrazovnu tehnologiju(računar, projektor).
Učenici su zainteresovani za nastavno gradivo.Naučili su da se preko kože registruju različite informacije: dodir, bol, pritisak, toplota i hladnoća.Saznali su da koža ima pomoćnu funkciju u izlučivanju, jer se preko nje telo oslobadja viška vode, soli i štetnih supstanci znojenjem. Učenici su naučili da pod uticajem sunčevog zračenja u koži nastaje vitamin D, koji je neophodan za stvaranje pigmenta i za rast kostiju.Nastavnica podstiče učenike da postavljaju pitanja, iznose svoje ideje i aktivno učestvuju u diskusiji.Učenici od nastavnice dobijaju precizne i jasne povratne informacije.Nastavnica jasno naglašava ključne reči i pojmove.
Učenici uspešno prate tempo rada nastavnice.Nastavnica racionalno koristi raspoloživo vreme. na času,povezuje sadržaje predmeta koji predaje sa sadržajima ostalih nastavnih predmeta.
U toku predavanja nastavnica primenjuje adekvatne nastavne metode i oblike rada na času.U radu nastavnice na času su zadovoljeni svi nastavni principi.Naglašava vaspitnu ulogu koju svaki nastavnik ima kroz svoj odnos prema učenicima i ističe važnost dvosmerne komunikacije učenik- nastavnik,uz to što nastavnik može da usmerava,koriguje,otvara nove poglede svojim učenicima…
Učenici u dijalogu sa nastavnicom navode važnu ulogu i funkciju kože čoveka.Odabirom i kombinacijom nastavnih metoda, sredstava i oblika rada, kod učenika je uočena samostalnost u izražavanju i mišljenju, pa je nastava bila veoma zanimljiva.Povezivanje sa ranije naučenim gradivom, visok nivo motivisanosti i uključivanja učenika, podsticanje učenika na razmišljanje i logičko zaključivanje, dobra komunikacija sa učenicima, veoma pozitivna atmosfera u učionici, zadovoljstvo na licima učenika, isticanje važnih pojmova uočeni su kao posebna vrednost časa.
Cilj časa je postignut i u potpunosti je ispunio zahteve uglednog časa – ocena je učenika i nastavnika.
[Best_Wordpress_Gallery id=”71″ gal_title=”UGLEDNI ČAS IZ BIOLOGIJE 3.10.2019. GORDANA BELIĆ”]
03.10.2019. Tehnička realizacija članka: Sead Gicić